Treceți la conținutul principal

Jurnal de vacanta : primul pas - Ungaria 2012

Hey! Stiu ca ati asteptat cu interes prima postare de genul acesta de la mine de pe blog. M-am gandit sa iau la rand fiecare tara, chiar daca nu respect ordinea cronologica.

Pentru inceput, va spun ca am fost in acest circuit ( Praga- castelul Konopiste- Viena- Bratislava- Brno- Budapesta- Cotul Dunarii)  cu agentia Omnia Turism si l-am avut ghid pe domnul Daniel Barbu. Per total, nu prea am ce sa reprosez organizatorilor: pe noi ne-au luat  de pe traseu. Fiind relativ aproape de granita cu Ungaria, banuiam ca trebuie sa asteptam autocarul pana ne vom plictisi. Nu a fost asa. La ora stabilita, am vazut autocarul, asa ca ne-am si urcat si dupa cateva minute am plecat. Locurile erau rezervate cu numele noastre, asa ca nu riscati sa va ia cineva dreptul. ;) Noi am avut scaune foarte bune, aproape de scari, asa ca nu ne-am bulucit peste altii. In autocar mi s-a parut chiar curat, mai ales ca am petrecut acolo zile bune. Soferii au condus bine si au fost atenti. Spun asta, pentru ca acum ceva timp am fost in Grecia si am trecut Balcanii pe noapte, timp in care n-am inchis un ochi de groaza ca deja ma vedeam in prapastie!!! Mi-am facut cruce cand am ajuns acasa.

Revenind la excursia din 2012, la Budapesta am fost cazati la hotel Nap. Nap inseamna soare in maghiara, dar eu nu prea cred ca i se potriveste numele, mai degraba napul romananesc, cartoful, l-ar fi reprezentat mai bine :)) Mi s-a parut cea mai proasta cazare dintre toate. Intai, sa clarificam ceva: nu sunt eu prea pretentioasa in privinta cazarilor, cand tot ce fac in camera aia e un somn de vreo 7 ore ;), insa incerc sa fiu realista cu fiecare locatie unde ajung. Nu era murdar, se vedea clar ca lenjeria de pat era curata, insa aerul hotelului era unul comunist. Holurile erau luuungi, ca la spital, cu camere pe ambele parti. Dusurile, vechi si fixe, astfel incat mi-au scos peri albi. E o proba de rezistenta psihica si fizica un dus. Camerele  de doua persoane sunt micute si inghesuite, dar cand ne-am intors, din cauza ca nu mai erau camere libere, am primit una tripla :)) Aceasta era mai mare si arata mai bine. Hotelul este situat, bineinteles, la periferie, in zona Pestei. Dimineata, la micul dejun, trecand peste imbulzeala nebuna a romanilor si a altor grupuri de turisti, eu pur si simplu nu-mi gaseam nimic de mancare. De ce? Pentru ca totul era super uleios, greu si eu nu mananc asa ceva decat din ani in Pasti. M-am invartit pe acolo vreo 20 de minute, pana mi-am gasit 3 bucatele de crenvursti, si alea prajite!!! Bundas kenier (paine in ou/ friganele) dimineata la 7, eu nu pot sa mananc. Mai erau niste cereale, dar cum sa beau lapte si sa plec pe drum?? Am mai gasit niste oua fierte, mezeluri, dar de slaba calitate, cascaval pe care incercam sa-l prind in furculita de vreo 5 ori pana sa-l inghit... In rest, un fel de salata plina de maioneza, dulceata, iaurt, chec. Singurul lucru care mi-a placut a fost painea :)) Unii mancau ca disperatii, insa eu am fost foarte dezamagita pentru simplul fapt ca nu obisnuiesc sa mananc asa. La intoarcere, am vrut sa nu mai cobor, dar in final m-am dus si am mancat paine cu dulceata :)) si un iaurt cu fructe. De baut: ceai, cafea, sucuri. Asa ca, fiti atente: mancare s-a gasit cantitativ si am observat ca s-a mancat, insa MIE nu mi-a placut. Mi s-a parut ca pentru oamenii cu scaun la cap, care nu fac combinatii alimentare nefericite macar in excursii, optiunile erau limitate, daca nu chiar imposibile. Daca faceti combinatii de maioneza plus caldura sa nu va mirati daca va transformati vacanta intr-un calvar, si, remember, autocarul n-are toaleta, asa ca nu puteti merge sa...va pudrati nasul! ;)

Asa, dupa ce am divagat 2 ore :)), va spun ca, pentru inceput am vizitat Cotul Dunarii, si am fost la Szentendre, Visegrad si Esztergom. Ghidul, inarmat cu un stegulet tricolor, mergea in fata, noi toti dupa el! Szentendre (Sf Andrei in traducere), este un orasel turistic si, in acelasi timp, locul de creatie a multor artisti din toate domeniile. Linistit si primitor, cel putin asa mi s-a parut. Casute cochete, curatenie si o straduta plina de suveniruri :)) Bineinteles, ca sunt dotati si cu o casa de schimb valutar, nu cumva sa fii tentat sa pleci fara nimic ;). Am schimbat vreo 10 euro, mai mult din necesitate, ca desteapta de mine, a uitat acasa bancnotele mici de euro. Forintii primiti au ajuns pentru doi magneti de frigider si niste martipan de la Muzeul de martipan din orasel. Acolo, e locul de rasfat pentru pasionatii de dulciuri! O multime de feluri, cu arome care mai de care mai interesante si sub diferite forme. Am optat pentru un set de 4 batonase: doua simple, unul cu fistic si altul cu portocale. Foarte bune, n-am nimic de reprosat. Mi-a mai ramas ceva rest, pe care o sa va spun cum l-am cheltuit :))

Apoi, am plecat la Visegrad. Acest nume, tradus, inseamna "cetate inalta", asa ca logic, am vizitat cetatea si m-am pozat pe scarile ei. Aceasta cetate a fost resedinta lui Matei Corvin. Drumul pana la ea este plin de serpentine de pe care se vede cotul Dunarii, iar in spate, pe malul celalalt, Slovacia. Privelistea este foarte frumoasa, iar noi am coborat din autocar pentru o admira si a face poze.

Mai departe, am ajuns la Esztergom, unde am vizitat o frumoasa catedrala catolica, locul de incoronare a regilor Ungariei si centrul milenar al catolicismului. Aici, in fata, am gasit cersetori romani, care, cand au vazut steguletul grupului nostru, au venit incantati sa ne intrebe de unde suntem. Eu n-am mai stiut cum sa plec de acolo, dar am auzit ca ei erau din judetul Harghita!
  Catedrala este frumoasa, mare, impozanta , urcata pe o colina, iar in fata ei canta din flaut un baiat imbracat in straie medievale. Mi-a placut asa de mult, incat m-am scotocit de tot restul de la Szentendre :)) Am ramas doar cu 10 forinti :))

De aici am plecat la Bratislava, despre ea am sa povestesc in materialul viitor.

La intoarcere, am vizitat Budapesta. In general, veti vedea multe statui cu vulturi prin Ungaria, este simbolul lor, au si o legenda care spune ca isi au originea din aceasta pasarea mareata. Am facut un tur cu autocarul prin centrul capitalei. Am vazut Dunarea, Cetatea, Bastionul Pescarilor, Podul cu Lanturi, Parlamentul, Podul Elisabeta. Apoi am coborat din autocar in zona Cetatii/ Bastionul Pescarilor, de unde am putut admira toata Budapesta in splendoarea ei. Mi-a atras atentia statuia Sfantului Gellert, pe care din pacate, n-am apucat s-o pozez, este vorba de un calugar care a fost aruncat de rebeli de pe o stanca. Mai puteti admira si Statuia Libertatii, ridicata in timpul comunismului in 1947 pe dealul Gellert si care e vizibila din orice punct al Budapestei, si multe altele. Este un oras nu frumos, ci foarte frumos! Nu am crezut pana nu am vazut. Parlamentul, vazut live, te lasa fara cuvinte. Dunarea linistita, cu barcutele si vasele ei iti inspira ceva idilic.

Seara, am avut in program croaziera pe Dunare by night, in care am putut admira, din nou, cele mai frumoase cladiri. Aceasta croaziera avea doua optiuni: fie primeai doar un pahar de sampanie si urcai la etaj, fie ramaneai la parter si serveai cina. Eu am fost reticenta din start cu cina, inca dinainte sa am primul mic dejun la hotelul Nap si m-am tinut tare pe pozitie, ca eu nu merg si la cina. Cina costa cam 18 euro, dar stiam de la serile gen greceasca, turceasca etc, ca aproape niciodata nu ies cum trebuie. Aflasem, ca am cautat pe net, ca e vorba de bufet suedez, la care romanii se imping ca descreieratii si se bat pentru desert. Plus ca timpul alocat mancatului era cam 20-25 de minute, cam putin in opinia mea. O treime am urcat, restul au ramas la cina si, din discutiile ulterioare, am auzit ca a fost fix cum am banuit eu si au fost multi nemultumiti ;), asa ca ma felicit ca nu m-am dus cu turma. Plus ca, dupa cina, daca vrei sa urci, nu prea mai prinzi locuri, caci sunt putine si cei care au urcat inainte, le-au ocupat. Nu in ultimul rand, mirosul mancarii nu m-a tentat absolut deloc, parea tot grea si plina de untura, asa ca probabil nu as fi gasit nimic pe gustul meu. Asa ca, eu v-as recomanda sa mergeti direct sus si sa nu va mai complicati.

Pozele facute noaptea mi-au iesit foarte prost, dar am pus doua, sa va faceti o impresie. Oricum, m-a distrat teribil cum isi stricau toti blitzurile incercand sa faca poze obiectivelor. De parca lumina blitzului ajungea pana unde vroiau ei :))

Kissez!

1. Frumos circuit! Budapeste ocupa un loc special in sufletul meu, a fost prima destinatie la prima mea iesire din tara la doar 16 ani. Atunci mi-a dintrat in cap ideea ca nu vreau sa traiesc in Romania "cand ma fac mare" ;)).
    Au trecut 10 ani de atunci si nu-mi amintesc mai nimic dar mi-ar placea s-o vizitez din nou :P.

1. Ar trebui sa mergi ca sa poti face si comparatia intre cum ti s-a parut si cum ti se pare acum :)

2. Iti multumesc.Mi-a placut descrierea ta si ma faci sa vreau sa ma duc si eu in concediu in Ungaria.

3. Minunate sunt locurile pe care le-ai vizitat. Eh, pana la urma chiar s-a meritat sa suporti lucrurile acelea mai putin placute, despre care vorbeai. Abia astept sa ne povestesti si despre restul traseului!

1. Am spus de atunci ca sunt lucruri mici, care devin insignifiante comparativ cu ce vezi ;)

4. Minunate sunt locurile pe care le-ai vizitat. Eh, pana la urma chiar s-a meritat sa suporti lucrurile acelea mai putin placute, despre care vorbeai. Abia astept sa ne povestesti si despre restul traseului!

5. Am fost si eu vara trecuta intr-un circuit Ungaria-Austria-Italia-Croatia-Serbia, dar cu ai mei, cu masina persoana. Bineinteles, e mult mai frumos cu un ghid, pentru ca te duce la obiectivele turistice, noi mai mult am cascat ochii la cladiri in Budapesta :)) Chiar si asa, insa, si pe mine m-a impresionat foarte mult, arata foarte bine, peisajele sunt superbe, cladirile impresionante, strazile curate, oamenii civilizati. Imi amintesc cat m-am chinuit si eu sa pozez podurile si cladirile de pe cealalta parte a Dunarii. Abia astept sa citesc si celelalte postarii despre restul tarilor!

1. nu degeaba tot militez eu pentru circuite si ghid :)) adevarul e ca ai sanse minime sa bifezi totul, pentru ca de multe ori nici nu sti bine unde sa te duci. totusi, m-as duce si cu masina, dar cand am mai mult timp...

6. Foarte interesant,parca parca as pleca si eu:) la felul in care povestesti :)
    Pupicei...

1. Tie chiar iti place cum scriu :)) ma bucur, dar poate mi se urca la cap...

7. Pentru mine (care am locuit o viata la 250 de km distanta), Budapesta e un oras cu care sunt atat de obsinuita incat m-as fi plictisit sa il fi vazut inclus intr-un circuit :)

Insa e frumos, nu contest! Imi place ft mult. Nu mi-as dori sa stau acolo, insa are un farmec aparte: e "szép"!

Din cate vad, nu prea le ai cu bucutaria maghiara :) Eu mananc foaret sanatos si neuleios de felul meu, ina Bundas kenyer imi place la nebunie. Pacat ca nu ai incercat un piure de castane - in Ungaria au cele mai bune specialitati pe baza de castane!

1. Si eu zic asa de orasul meu, desi multi turisti au fost impresionati in mod placut.

Ei, am zis ca n-as manca bundas dimineata la 7 ;) in rest, mai mananc, cel putin cu spanac :)) Sunt si putin unguroaica si am trait toata viata in Ardeal, asa ca...
      Castanele nu-mi plac, asa ca nu ma tenteaza.

2. D'apai dindie esti tu dă loc fata me'? :))

3. Ok, Sibiu, mi-am dat seama citind ulimul articol :* Imi palce si mie orasul tau, e dragut

4. Ok, cred ca m-am grabit sa iti scriu commentariu cand am vazut scris "Sibiu", Imi cer scuze de confuzii si spam :)

5. Nu sunt din Sibiu, am zis doar ca am fost de mai multe ori. Eu sunt cam la doua ore jumate inspre vest :))

6. Din oras cu mine stiu ca nu esti, atunci inseamna ca esti din Arad, nu?

8. Imi place mult sa citesc articolele de acest gen:). Desi am trecut de multe ori prin Budapesta si pe langa nu am ajuns niciodata sa o vizitez, din pacate.

1. O sa mai ai ocazia sa citesti articole pe blog :) Trebuie s-o vezi ;)

9. Ooops! Am scris si eu ieri un comentariu, dar mi-a aparut erorr 503 si nu cred ca s-a mai publicat :(
    Ca sa rezum ce am spus: multumim pentru postare, este foarte utila!
    Mi-ai facut o pofta uriasa cu martipanul cu aroma de portocale si m-au amuzat teribil detaliile despre micul dejun :D

1. :( nu am gasit niciun comentariu, ca-l publicam, logic...
      Cu placere. din pacate, nu pot sa dau info despre shopping, pentru ca nu am facut :(

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla