Treceți la conținutul principal

Jurnal de vacanta: Italia 2013 (partea 1)

  Hey! In momentul acesta ne scuturam de toate impresiile neplacute legata de postarea cu ghidul si ne concentram pe locurile deosebit de frumoase, ok? Am impartit Italia in doua postari, pentru ca am poze destul de multe si risc sa fac o postare de 10 km :). Hai sa incepem! Azi plecam la Padova si Venetia :) si am incercat sa va spun din toate cate putin :).


  Am fost cazati langa Padova, la hotelul Venetia Park, camera a fost foarte curata, absolut nimic de reprosat, baia ok, doar ca era lunga si stramta si cred ca e putin mai dificil pentru oamenii inalti sau cu kg in plus sa se descurce usor pe acolo. Pe mine nu m-a deranjat, insa incerc sa fiu cat se poate de obiectiva :). Poza din camera am facut-o dupa ce dormisem o noapte acolo, asa ca daca e ceva sifonat, e din cauza mea :)). Camera este spatioasa, eu am pozat doar o parte din ea.


  Mare atentie, in aceste circuite, micul dejul la italieni este unul nu prea constistent. Eu stiam acest aspect inca dinainte de a pleca, nici nu mananc mult si nu m-a deranjat, dar au fost mari vociferari pe tema aceasta. Pe scurt, micul dejun consta in chifle, paine prajita si gem sau unt. Atat. Iar de baut lapte si cafea (ness).


  Ok, am plecat inspre Padova, unde am vizitat Biserica Sf. Anton. Pot spune ca este foarte foarte frumoasa, m-a impresionat mult. Este cea mai mare biserica din Padova si a doua ca marime din Italia si, intr-adevar, e mare, impunatoare si superb decorata, bogat ornamentata! Nu seamana cu nimic din ce am vazut pana acum, fiind plina de candelabre imense, picturi absolut superbe si multa marmura. Pozatul este interzis, dar trebuie sa ma credeti pe cuvant. Mi-am dorit mult s-o vad pentru ca intotdeauna mi-a placut Sf. Anton, cel care avea o inclinatie spre oameni nevoiasi si spre copii si mai sunt si nascuta intr-o zi de marti. A murit tanar, pe la 36 de ani dupa o viata petrecuta in pelerinaje si rugaciuni. Biserica din Padova ascunde anumite obiecte ce i-au apartinut si chiar maxilarul si limba sa, asa ca locul a capatat si mai multa importanta.
   In spate, exista niste gradini, pline de flori care te linistesc si te fac sa simti si mai mult frumusetea locului.


  Dupa ce ne-am recules, am inceput sa dam mai multa importanta orasului din jur: un oras calm, deschis, curat si foarte frumos in care exista un tramvai pe o singura sina. Cum imi plac tramvaiele, n-am ezitat sa-l pozez :). Tot in centru, am descoperit un frumos parc, larg si luminos, decorat cu statui pe numele sau Prato della Valle care e un parc imens si oval. Cum mai am momente in care gandesc mai putin, mi-am facut 20 de poze pe langa statui, uitand ca-mi trebuie cateva doar cu peisaje pentru blog...Daca-l cautati pe google, sigur o sa va convinga :)


Tot pe langa parc exista si o frumoasa piata cu fructe, cu preturi accesibile si de unde am plecat cu piersici, ca erau prea apetisante :)). 2 euro kg.

   Din Padova am plecat spre Venetia, distanta e mica, vreo 30 de km. Nu vreau sa fac prea multa istorie, asa ca ma rezum sa va spun ca Venetia are cam 250.000 de locuitori, face parte din patrimoniul UNESCO si in fiecare an se mai scufunda cate putin, asa ca, grabiti-va sa o vizitati! Ne-am deplasat cu vaporasul si am ajuns nerabdatori. Hmm, Venetia e frumoasa, nu ma intelegeti gresit, dar mie mi se pare prea mult mediatizata :).Orice as face nu pot scapa de impresia de canal si de ape mai putin curate, de igrasie si alte cele. Mi-a facut placere s-o vizitez, mai ales ca am prins o vreme superba, dar sunt foarte constienta ca nu as putea sa locuiesc acolo. Stradutele sunt foarte inguste, mai inguste decat par in documentare. Totul pare a un soi de labirint.

  Oricum, am vizitat  Piata San Marco care este mai mica decat am crezut si unde poate nu stiti, dar de ceva vreme nu se mai pot hrani porumbeii, basilica San Marco la care am stat la ditamai coada, noroc ca totul merge repede; aceasta biserica e cea mai mare din Venetia, e in stil bizantin si datorita infatisarii a fost denumita si Biserica de Aur. Palatul dogilor (n-am intrat, dar pretul e undeva la 16 euro, cu reducere pentru seniori si ..juniori :)). m-am urcat si pe Podul Suspinelor si bineinteles ca am incercat inghetata! Nu am fost deloc uimita, ma asteptam ca Italia sa fie o tara pentru gurmanzi, dar din ce am gustat nu m-a convins deloc. Inghetata e ca si la noi. E buna, nu ma intelegeti gresit, dar nu mi-a luat glasul :). O inghetata costa cam 1,5 euro, o apa minerala la 0,5 tot atata, o cola la jumate cam 2,5 euro. Multe localuri cu pizza la felie, felie destul de mare, dar mie nu mi-a placut - 3 euro. In gondola n-am ajuns, dar pretul unei plimbari se invarte in jurul a o suta de euro.





Da, albastra mi-am luat :)). M-a tentat cu denumirea Tropical Blue, dar avea gust de lapte de pasare. Inca ceva important despre Venetia: in centru nu exista banci! Bineinteles ca e o strategie sa te duci si sa te pui la terasa, dar mie-mi pare tare rau, fiind adepta parcurilor si a statului pe banca. Am ajuns la concluzia ca stand poti observa foarte multe lucruri :).



  In poatarea viitoare va duc pe la Murano si Burano, iar apoi la Verona, care apropo, a fost locul meu favorit din Italia :).




   Nu uitati de concurs! Va asteapta doua premii faine! Detalii aici!



Kissez!

Comentarii

  1. Ha...inseamna ca nu ai nimerit tu gelateria cu inghetata yummy. ;))
    As vrea sa le vizitez si eu, iti dai seama. ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am mancat din mai multe locurisi orase diferite, nu stiu ce sa spun...

      Ștergere
  2. Si mie imi place Padova foarte mult. Cat despre Venezia, lumea locuieste in general in Venezia "terraferma"... Oricum, si mie mi se pare imposibila o viata pe laguna... Cat despre mancare, pot sa te contrazic... in Italia au o cultura culinara extraordinara, nici eu nu intelegeam cand am venit acum multi ani aici. Ideea este sa nu mananci pizza, pasta sau "gelato" (care nu are nimic de-a face cu inghetata din Ro) in centrele turistice... Acolo gatesc nasol de tot si la preturi cam mari. Ma rog, ca si in Romania, daca eu vin sa te vizitez la tine in oras, cine stie unde ajung sa mananc, daca ma duci tu intr-un loc unde deja cunosti, stii, merge lume de-a locului..se schimba situatia... Cea mai mare teapa mi-am luat-o in Roma. Fiind pe fuga si necunoscand zona, am intrat intr-un restaurnat oarecare de pe langa centru...si am primit totul probabil dezghetat repede la microunde...:(((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt convinsa ca ai dreptate, dar uite ca asta-i impresia (superficiala de altfel) care mi-a fost lasata. stiu ca italienii nu mai investesc in turism, si toate localurile din centrul Venetiei au incasari notabile, dar mi se pare naspa din partea lor..

      Ștergere
    2. Italia se aseamana cu Romania din acest punct de vedere...O tara frumoasa, pacat ca e locuita :))) Ca si la noi, nu valorifica indeajuns frumustile si cultura care le-a fost lasata...asta e!

      Ștergere
    3. da, da, asa e :). latinii astia... :))

      Ștergere
  3. Cand ai zis ca in centru nu exista banci, am crezut ca banci gen BCR :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand ai zis ca in centru nu exista banci, am crezut ca zici banci gen BCR :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoasa si inedita plimbarea! Ai povestit in stilul tau personal, ai dat detalii utile! Pe mine m-ai fermecat! Ce bine c-am scapat de ghid ! :P:))

    Astept urmatoarele postari!
    Pupici!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vad si pe site-urile si forumurile de calatorii ca fiecare om e interesat de altceva. unul vrea sa stie cat costa apa, altul unde sa se plimbe, asa ca am incercat sa spun cate putin din fiecare, doar-doar ajut pe cineva :).

      Ștergere
  6. inghetata Smurfs mi-am luat si eu :)
    cred ca am bagat vreo 4 inghetate in ziua in care am fost in Venetia.. BUNE rau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca mancam 4 cred ca lesinam de sete si nici macar n-am prins canicula :).

      Ștergere
  7. Trebuie sa vad Venetia inainte sa se scufunde
    :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici o poza cu tine? :(
    Si eu am vizitat Venetia si Verona si cea din urma mi-a placut cel mai mult, ca si tie :)
    Daca spui ca avea gust de lapte de pasare inseamna ca mi-ar fi placut, desi nu as fi cumparat-o fiindca nu imi place culoarea artificiala de albastru :))
    Eu cand am fost m-am plimbat si cu gondola si sa stii ca nu mi s-a parut ceva extraordinar, numai ca diferenta fata de plimbatul pe jos era ca in fata si in spate aveam apa :))) in rest nu m-a dat pe spate, dar nici nu regret banii dati.
    Simona.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine nu ma sperie putin colorand cateodata. eu nu sunt tentata deloc de gondola, oamenii se uita la tine in varful capului... nu mi-ar placea senzatia.

      Ștergere
  9. inghetata aia e adorabila. mi-ai facut pofta de una...
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cat de frumos! <3 Si eu imi doresc sa fac o vacanta in strainatate... poate la anul
    Te-am TAG-uit aici :* http://btl-allysa.blogspot.ro/2013/07/i-nail-polish-tag.html

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte frumoasa postarea. Imi plac anumite poze si impresiile tale. Uitandu-ma la culoarea inghetatei, ma gandeam ca vreau o oja asa :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Au trecut multi ani de cand am vazut Venetia, o bucatica din ea. Inghetata si pizza am mancat doar in Milano. Din Venetia am cumparat mere care s-au dovedit a fi nu prea gustoase, parca mancam cartofi :))

    RăspundețiȘtergere
  13. ce locuri superbe..:X
    arata bine inghetata.. :D pacat ca nu e si la fel de gustoasa
    pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai e buna, dar nu intr-atata incat acum sa sufar ca nu mai pot manca :)).

      Ștergere
  14. si eu imi doresc sa vizitez Venetia , desi asa cum ai zis am citit in foarte multe locuri ca nu e asa spectaculoase precum se spune.
    Si plimbarea cu gondola 100 euro ? mi se pare tare mult...
    Astept urmatoarele poze :)
    pupici :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e in jur de 100. poate fi mai putin, dar atunci e pe traseu scurt si fara muzica :).

      Ștergere
  15. Frumoase locuri, dar cam scump tot ce e acolo...adica pana si o sticla de apa la jumate sa fie 1,5 euro...nasol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in centru Venetiei nu mi se pare exagerat. La Mamaia sunt preturi mari si nejustificate :)).

      Ștergere
  16. frumos, si mie mi-ar placea sa vad Venetia, dar vorba ta, nu as putea trai acolo :d

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla