Treceți la conținutul principal

Vacanta 2014 - Grecia - Halkidiki - primul pas - generalitati

Hey! Daca mai stau mult fara sa va povestesc de excursie, cred ca ma prinde ziua mea :)). Deoarece n-am fost in circuit, m-am tot gandit cum sa fac si cum sa scriu ca sa fie cel mai bine. Voi imparti ideile mele in doua postari: astazi va povestesc despre drum, autocare, soferi, ghizi si hotel, iar peste cateva zile va povestesc despre Halkidiki.

Anul trecut, dupa experienta Christian Tour scriam ca n-o sa-i mai aleg decat daca o sa fiu obligata de imprejurari. Parca am simtit ceva! Anul acesta imprejurarile mi-au fost potrivnice, initial am vrut sa vizitez Serbia si Albania si chiar au fost momente in care am crezut ca stau acasa si gandul mi-era insuportabil sincera sa fiu. Eu TREBUIE sa plec in vacante :)). La sfarsitul lui iulie am decis sa-mi iau bilet si fie ce-o fi! Din anumite motive, am putut sa aleg doar sfarsitul lui august si primele zile din septembrie. N-am gasit nimic pe gustul meu decat la... Christian Tour!

Am hotarat sa plec pentru ca data trecuta m-a enervat foarte tare ghidul, iar acum planuiam o excursie in care sa stau cu burta la soare, fara excursii optionale - deci contactul cu ghidul era limitat.

Punctul de plecare a fost Caransebes. Daca cumparati biletul din alt oras care nu e pe ruta oficiala, vi se asigura transportul gratuit pana la punctul de imbarcare. Noi am ajuns la Caransebes cu taxiul. Initial trebuia sa fie inca doua persoane alaturi de noi, insa au renuntat din motive necunoscute. Sa mergi asa cu taxiul chiar a fost ok, insa si acum ma intreb unde ne-ar fi inghesuit bagajele pentru patru persoane, pentru ca taximetristul sustinea ca a mers de multe ori asa... Parerea mea este ca iesi cu bagajele cam sifonate din povestea asta, insa repet, noi am avut noroc si ne-am dus lejer.

Plecarea din Caransebes a fost la ora 17, autocarul a venit promt. Autocarul curat, soferii ok ( Cristian si Nicolae). Ghidul, Sergiu, mi-a parut ok, desi eu personal n-am schimbat nicio impresie cu el, insa parea competent si binevoitor. Ne-am urcat in autocar si am inceput drumul :)). Pana acum n-am avut onoarea sa trec pe la Orsova si chiar am fost impresionata - foarte frumoase locuri! Ne-am abatut la Craiova sa mai luam o gramada de excursionisti. De data aceasta oamenii mi-au parut mai de calitate daca pot sa ma exprim asa comparativ cu circuitul de anul trecut. Au fost si niste exceptii cu guri mari si lipsa de igiena, insa procentul lor a fost mic.

Iesirea pe la Calafat, bulgarii asa cum ii stiam: fara sa te controleze la granite si cu multa bezna prin tara. Apropo, tranzitarea Bulgariei dureaza cam 7 ore, daca vreti sa va faceti o idee. Grecii de-abia de uita la actul de identitate, super simplu, asa cum imi aminteam.

In excursie am avut inclusa si o scurta vizita la biserica Sf Dumitru si la Turnul Alb, am petrecut vreo ora in Salonic, va arat poze peste cateva zile.

Inainte de Salonic am facut un schimb intr-o parcare cu un alt autocar care venea din alta zona (Arad parca) si ne-am despartit: autocarul care mergea spre Halkidiki si cel care mergea spre Riviera Olimpica. La dus am ramas in acelasi autocar, la intors, m-am coborat si m-am mutat. E o chestie care mie nu-mi place, dar care vad ca se tot practica la Christian Tour. Riscul sa-ti uiti vreun bagaj e mare, deoarece e invalmaseala pe acolo si daca nu te astepti sa faci schimbul, esti luat pe nepregatite si chiar am auzit ca des se pierd bagaje.

La Halkidiki am avut cazare la hotel Medusa si am coborat la prima oprire. Poate va fi utila si informatia aceasta: in Grecia toate hotelurile au o stea in plus fata de noi, asa ca nu va luati bilete la hotele cu mai putin de trei stele, caci sunt similare cu cele de doua stele de la noi.

Hotelul Medusa nu iese cu nimic in comun fata de hotelurile cu aceleasi tarife. Eu l-am ales pentru ca am vazut ca are terasa si mi-a prins foarte bine, insa nu stiu daca-l recomand. Pentru cei cu copii e bun ca-s o multime :)), pentru cei fara poate deveni usor cam galagios. Oricum, nimic iesit din comun ;)).La Paralia Katerini am stat la hotelul San Antonio care mie personal mi-a placut mai mult. Dar e adevarat ca acolo iti duceai singur gunoiul pana la pubele.

Patul se schimba intai la 2 zile, apoi la 3, gunoiul e luat zilnic. Ok-utz din punctul asta de vedere.  Imi cer scuze ca am udat din greseala cearsaful inainte sa pozez si-am mai si mototolit un prosop. Ma iertati voi! :))
  Am avut si chicineta, dar logic ca mie mi-a fost total inutila: doar nu ma duc in concediu sa asud pe la cratite :)). Frigiderul, insa, a fost folosit!

Si asta era peisajul de la terasa mea :).
  In spate e chiar strada, dar prea putini se uita la tine cum sezi la odihna :)). Oricum, am inteles ca exact zona unde-am stat noi e cea mai linistita. Chiar pare.

Hotelul avea si piscina insa mie mi se pare un SACRILEGIU sa merg la Halkidiki si sa ma inmoi intr-o piscinutza! Altii stateau si o sa aflati in postarea viitoare de ce :)). Mai era si o terasa langa  piscina dar n-am apucat sa-i fac nicio poza deoarece n-am ajuns pe terasa aceea. Nu mi-am luat mic dejun inclus in pret deoarece am stiut ca o sa-mi fie lene sa ma trezesc asa de dimineata (7-10) si banuiam ca o sa plec mai tarziu la plaja, soarele fiind mai bland. Am gandit bine, ca m-am tot trezit dupa 9 si pana m-am invartit, as fi pierdut micul dejun! In consecinta, nu pot sa va zic cum era mancarea acolo. Tot ce va pot spune e pretul: 5 euro de persoana pe zi.

Hotelul e destul de bine amplasat pentru ca e aproape de strada cu magazine, dar va sugerez sa cititi si postarea viitoare ca sa vedeti drumul spre mare.

Cine a vrut, a avut sansa sa faca si excursiile optionale. Ghizi: Anca si Valentin. Dupa cum v-am zis, eu n-am vrut din start sa fac vreuna, insa nu pot sa nu spun urmatoarea chestie: fiecaruia dintre noi ni s-a inmanat o foaie cu numele si numerele de telefon ale ghizilor si, atentie va rog, data si ora de intalnire cu reprezentantul Christian Tour, adica sus-numitul Valentin, in vederea unor discutii despre excursiile optionale si nu numai. Noi aveam chiar dupa ce-am ajuns, la ora 18:30! Apoi, sa ma scuzati! 1- e penibil cu ideea asta de intalniri ca la gradinita! 2 - poate aveam chef sa dorm dupa un drum de 22 de ore! Din punctul meu de vedere era mult mai simplu sa fi venit printre noi in autocar sa ne intrebe pe fiecare in parte decat sa dea turul statiunilor.

Pentru ca eram treaza, am coborat! Am asteptat cateva minute si n-a venit niciun Valentin! Logic ca am plecat in treburile noastre, dar unii l-au asteptat mult si bine. In ziua plecarii l-am sunat sa aflam cand sa asteptam autocarul si nu voia sub niciun chip sa ne spuna. Ne-a trimis la receptie ca cica acolo ne asteapta o foaie. Am mers, ia foaia de unde nu-i. Atunci m-am hotarat sa schimb placa si-am sunat-o pe Anca. Ea a fost foarte draguta si promta si m-a luminat pe data. Am si cunoscut-o ulterior si parea o fata chiar ok.

Avand in vedere ca despre Halkidiki va povestesc peste cateva zile, sar direc la momentul plecarii: colectarea turistilor incepe la ora 16. Iesitul din camera se produce la 12. E ok, avand in vedere ca acum sase ani, cu Tramp Travel am iesit la 10 si-am plecat la 18:30 :)))). Acum rad, dar atunci stiu ca eram obosita rau.

Revenind la 2014, fac o mica paranteza, excursionistii din Republica Moldova au plecat la ora 11. I-am invidiat putin :)).

Drumul a decurs fara incidente, cu aceeasi formula de soferi + Sergiu dar cu alt autocar am ajuns repede: la ora 6 eram la Craiova si la 9 si ceva in Caransebes. Cu destul de mult inainte de pranz eram acasa. Si la intoarcere, tot cu taxiul. Un lucru demn de laudat e faptul ca taxiul deja ne astepta in Caransebes si-am aflat ca fusese sunat cam cu 4 ore inainte. Am facut doar 20 de ore la intoarcere, din punctul meu de vedere a fost usor suportabil, dar eu sunt invatata cu drumurile astea.

Daca e sa compar a doua experienta Christian Tour cu prima, a fost mult mai bine. Sa nu uitam, totusi, ca n-am avut prea multe de-a face cu ei. Poate daca faceam excursiile optionale as fi avut muuulte de povestit, insa asa am avut doar mici incidente. De data asta nu regret, dar am chibzuit-o bine :)).

Sa nu uit: de la agentia de-acasa mi s-a spus ca nu-i necesar sa duc dupa mine actul excursiei, la hotel a fost primul lucru care mi s-a cerut! Logic ca-l aveam, dar m-am gandit ca-i util de scris.

Rezumatul postarii: nu-mi place ideea de-a te muta dintr-un autocar in altul caci risti sa uiti bagaje, nu sunt la gradinita (!) si nu mi-a prea placut unul dintre cei trei ghizi :)). In rest, nu am comentarii.

Acum ca am terminat cu detaliile tehnice ale excursiei, ma pregatesc sa scriu despre cele 7 zile de zacut, care m-au uns pe suflet! :)) Articolul va aparea peste cateva zile.

Kissez!

1. ma bucur ca ai avut o experienta mai placuta decat prima. :)
    Abia astept sa citesc si a doua postare. :)
    pupici!

2. Astept cu interes continuarea si sunt curioasa cate bagaje cari tu dupa tine de zici ca e posibil sa uiti vreunul la schimbul de autocare. Eu clar as alege avion si tot e fataiala cu bagajele, du-le, asteapta-le, aduna-le.

3. Faza cu prezentarea excursiilor se practica peste tot, eu am fost plecata cu Europa Travel sia olo la fel se practica, la ora x te intalnesti cu ghidul si iti explica despre ce este vorba cu excursiile locale. Cred ca de fiecare data am ales 1 excursie, sa zicem ca a fost ok. Mai faina a fost cea in Corfu, dar acolo am fost si multi oameni, am avut autocar etajat.
    Eliberarea camerelor se face mereu devreme si plecarea tarziu, dar in general am nimerit bine la hoteluri si oamenii au fost draguti si am putut depozita bagajele la receptie.
    Slava Domnului nu am fost nevoita sa schimb autocarele, dar imi dau seama ca asta e foarte neplacut. Eu am avantajul de a pleca din Bucuresti :-)
    De abia astept sa citesc "aventurile" tale :-)

1. este pentru prima data cand sunt chemata la intalnire si am facut ceva excursii :).

urasc autocarele etajate, am impresia ca zbor prin parbriz :((.

urmeaza si restul ;)).

4. Cand vad poze cu peisaje din Grecia mi se ridica blana pe mine de pofta, dar eu nu pot sa merg atat cu masina. Cred ca as muri. Abia am ajuns pana in Bulgaria acum cativa ani. Desi de la mine ar fi drumul mult mai scurt, pentru ca eu vad Bulgaria daca ma urc pe bloc. :)) Clar s-ar reduce timpul cu cateva ore daca as decide sa merg in Grecicuta. Daaaar, aici mai intervin si banii, care cred ca sunt mai multi de dat. Ori eu mai mult de 1000 de lei nu imi permit sa dau pe o vacanta (cam atat dau in general la noi la mare pe 5-7 zile, cu drum, masa, casa si cumparaturi). Dar zau ca mi-ar placea. O las pentru cand o sa fiu mai potenta financiar. :D

1. aici iti trebuie cam 2000 de lei. tu esti mai aproape ca mine, in locul tau m-as aventura ;)).

5. Tot mai are cateva bube si agentia asta, cum sa nu duci actul excursiei cu tine?! Si ghidul ala..of of. Si eu am fost cu ei, dar a fost ok, n-am avut ce sa le reprosez, desi pe forumuri erau destui care au avut neplaceri din cauza lor.
    Abia astept partea doua :)

1. pai la mine postarea de anul trecut e in top 10 la cat de citita a fost :)). cauta lumea in disperare tot felul de experiente.

6. Bine te-am găsit, Alina şi mă bucur de cunoştinţă! De fapt, te-am găsit cu ceva timp în urmă, căutând o părere despre ceaiul de iarnă şi mi-a plăcut ce am văzut aici. Am vrut de atunci să te felicit pentru acest blog frumos, dar abia azi îmi pun intenţia în practică.
    Referitor la mutarea turiştilor prin autocare, cred că este o practică frecventă. Una neplăcută, chiar foarte neplăcută, sunt de aceeaşi părere. Eu nu am fost cu Christian Tour, dar am călătorit de câteva ori în Germania cu alte firme: Atlassib, Eurolines şi încă vreo două, am uitat cum se numesc- şi toţi practicau aceste mutări enervante. Cred că nu îşi umplu autocarele şi fac economie de combustibil, este singura explicaţie ce-mi trece prin cap. Hotelurile în care ai stat, îmi par decente pentru un buget rezonabil. Revin să citesc şi continuarea, o zi bună îţi doresc!

1. Ma bucur ca te-ai hotarat sa-mi scrii :). Si te astept mereu cu drag pe blog.

Eu am observat aceasta practica anul trecut, tot la Christian Tour, dar eu am fost scutita atunci. Da, e mai avantajos pentru ei si prefera sa-si mute clientii de colo-colo.

Continuarea va fi marti sau miercuri, sa vedem cum apuc sa scriu ;).

7. Nu as rezista atat timp pe autocar, pentru spatele meu ar fi criminal. Parca si la noi s-a facut o intrunire din asta pentru excursiile optionale. Eram buimaca cum am plecat noi cu noaptea in cap spre aeroport.

8. Bine ai revenit! :)
    Imi place ca stii sa vezi jumatatea plina a paharului, chiar daca ai un spirit critic dezvoltat! :))
    Eu n-am facut niciodata o astfel de deplasare si-mi pare intesant sa aflu astfel de detalii. Ohh, mie mi-a parut lung drumul de 12-13 ore ... la 20 nu stiu cum as rezista (dar, in mod sigur, as fi intepenita - la propriu!).

Hai, cu forta, asteptam urmatoarea postare! Eu vorbesc...eu care, de cand a inceput scoala, nu mai reusesc sa tin pasul cu nimic din blogosfera! :)

Pupici si imbratisare, Alina!
    Ilda
    Lavender Thoughts

1. Multumesc cu mare intarziere! :)

Consider ca sunt doar realista si ma gandesc ca unii oameni care intra aici chiar au nevoie de detalii.

12-13 ore e parfum :)))). iti fac drumul asta si fara vreun strop de apa sau mancare :))).

Eu de abia mai reusesc sa postez zilnic si sa raspund din an in pasti la comentarii :(. nu ne lasam , vin vremuri mai bune si mai libere ;).

9. Interesant, abia astept continuare :)

10. Si eu am fost acu' vreo 3 -4 ani in Halkidiki ,in Hanioti mi-a placut .am avut si o excursie la Muntele Athos , iar la Hotel am avut ghid pe cineva de la Mareea .Ne-am inteles super si totul a decurs bine .Autocar a fost daca nu ma insel tot de la Christian Tour dar n-am avut probleme .plecat la 8 seara din Bucuresti, opriri din 3 in 3 ore.pe la 10 dimineata eram deja la hotel .Check -inul a durat ceva insa s-a meritat .era prima iesire in afara si eram multumita

1. de la Bucuresti e foarte aproape de ajuns in Grecia :).

si la mine prima iesire a fost tot in Grecia, asa era moda :))).

11. Beautiful pictures
    Great post

Love Vikee
    www.slavetofashion9771.blogspot.com

12. Eu am fost anul trecut in Grecia,insa pe insula Corfu. Nu imi place samerg cu autocarul atatea ore pt ca stai cam la mana lor,sa zic asa! Asa ca eu ii multumesc lui Dumnezeu ca iubitul meu are masina si am mers cu ea...8 insi,2 masini. La taxe ar fi fost mai bine cu autocarul si la benzina. Insa am preferat masina personala!
    Pupici

1. eu, sa fiu sincera, cred ca si daca as avea masina tot m-as gandi serios sa merg cu autocarul pentru ca multa lume mi-a zis ca e foarte obositor sa conduci atata :).

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla