Treceți la conținutul principal

Vacanta 2015 - Insula Buyukada (Turcia)

Salutare! Astazi va invit la un tur virtual al insulei Buyukada. In cadrul city-breakului nostru, aceasta excursie a fost optionala si am achitat 40 de euro de persoana pentru ea. In acest pret am avut inclus transportul, turul cu trasura si un pranz care teoretic trebuia luat pe insula si practic a fost luat la Istanbul. As avea eu cateva banuieli de ce, dar fiindca nu am dovezi, trebuie sa ma opresc acum din supozitii ;). Cine a inteles ce-am vrut sa spun - bine, cine nu, iar bine :).

Aceasta insulita, alaturi de inca opt asemanatoare, au denumirea de Insulele Printilor deoarece aici erau exilati printii si alti membri ai familiilor lor in perioada bizantina. Se ajunge usor de la Istanbul pana la Buyukada cu ferry-boat-ul, care circula foarte des. Practic ai parte de o croaziera pe Marea Marmara, iar senzatia de libertate de pe mare este unica, cel putin in opinia mea. Niciodata nu ma dau in laturi de la croaziere :). Drumul dureaza circa o ora si jumatate si odata ajunsi in Buyukada, am avut parte doar de momente simpatice. In primul rand, pe aceasta insula se circula doar cu biciclete si cu trasuri. Nu stiu cat va mai dura cu transportul in aceasta maniera, am inteles ca vor sa introduca treptat si niste masinute, dar nu stiu cat va dura procesul si cum se va desfasura.

O plimbare cu trasura (4 locuri) costa 90 de lire turcesti din cate am inteles si practic faci tot turul insulei. Acum la Buyukada au case de vacanta cei mai bogati oameni din Istanbul, deci privelistea merita din toate unghiurile. Atmosfera pe insula e linistita, calma, umbroasa, o minune! Iar calutii sunt atat de draguti incat voiam sa-i iau acasa :).

Si iau calutii astia o viteza de zici ca zbori la un moment dat :). Am facut doar putine poze, deoarece voiam sa ma concentrez la experienta :).

Tot pe aceasta insula am vizitat Biserica Sf Gheorge, o biserica ce are o icoana ce se spune ca ar face minuni si va pot confirma ca am iesit foarte linistita de acolo :). Drumul pana la biserica mie mi s-a parut usor (e in panta, dar nu foarte abrupta si dureaza cam 20 de minute), dar altii au ajuns extenuati pana acolo.

Mie mi-ar fi placut sa stam si mai mult pe insula, asa cum era preconizat initial, mi se pare un loc in care si cei mai agitati oameni ar putea deveni calmi. In plus, e plin de pisici, care mai de care mai frumoase, dar cam stresate deoarece toata lumea vrea sa le smotoceasca putin si doar stim ca pisicile stau numai cand vor ele :)). Cea mai buna dovada e poza de mai jos!

Daca ajungeti la Buyukada, sa nu cumva sa ratati inghetata! E magnifica si renumita. Patru cupe foarte generoase costa 5 lire turcesti (aproximativ 7,5 lei) si au o gama super variata de inghetata de fructe (eu mereu sufar ca gasesc aproape peste tot numai inghetata de vanilie si ciocolata si vreau diversitate). Am profitat de oferta si mi-am luat de afine, tutti-frutti si doua cupe cu kiwi! Imi fac pofta singura...

Mie excursia asta optionala mi s-a parut foarte frumoasa si chiar m-am incarcat cu energie in timpul ei. Bineinteles ca gusturile difera si am auzit oameni carora nu le-a placut, insa eu v-o recomand din toata inima.

Odata ajunsi la Istanbul, am mers si la pranz. L-am pozat, ca sa faceti o impresie: eu mi-am ales o supa de linte, o mancare ce parea o combinatie intre tocana si sufleu, dar n-am retinut cum se numea (continea carne, cartofi, mazare, morcov, cascaval) si o doza de cola.

Sper ca v-ati facut o impresie despre aceasta insula, eu consider ca excursia a meritat fiecare cent din cei 40 de euro si m-as intoarce la Buyukada chiar maine, daca s-ar putea.

Kissez!

1. Foarte frumos! Și noi avem în plan să mergem într-o croazieră în vacanță și nici eu n-aș spune nu vreodată uneia. :))

2. foarte draguta plimbarea! nu am mai auzit pana acum de insula asta.

3. Ce frumos!
    Mereu mi-au placut excursiile de acest gen!
    Daca o sa ajungem prin zona, cu siguranta o vom bifa si noi. :)

4. arata tare bine mancarica aia. :D mi-ai dat niste idei pentru viitoare experiente culinare.
    p.s. nu mi-ar strica si mie o vila pe insula asta. :))))
    puup!

1. cui i-as strica :)). eu m-as mutumi si cu jumate de vila, jumatatea cealalta ti-o las tie :)).

5. Frumoasa excursia pe insula :)

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla