Treceți la conținutul principal

Sunt o baba comunista!

   Hello! Daca mi-ati citit postarea de joia trecuta nu va mirati de titlul acesta si stiti ca n-are nicio legatura cu mine: nu-s nici baba, nici comunista, dar imi place sa citesc :)).

 Aveam cartea pe lista de multa vreme si am luat-o de pe Libris. Chiar acum e la reducere si costa mai putin de 14 lei, asa ca e momentul optim pentru shopping ;).


  Ei bine, in casa mea au circulat multe povesti care s-au petrecut intr-o uzina care-a mers perfect pana in '89, dar si alte povesti din tineretile bunicilor si chiar a mamei mele. Sunt familiarizata cu perioada de dinainte, asa ca eram foarte curioasa sa citesc cartea. Am gasit povesti similare cu cele pe care le stiam deja, dar am regasit si multe personaje pe care le cunosteam din viata reala. Cam la fiecare capitol mi se parea ca-l vad pe nenea X sau tanti Y, personaje care au ajuns tangential in viata mea, prin primii mei ani de viata.


  O surprindem pe Emilia inainte de alegeri, cam cu 10 dupa caderea lui Ceausescu. Fiica ei, plecata in Canada o suna si ii spune nu care cumva sa voteze cu fostii comunisti. Aceasta cerere directa ii provoaca Emiliei o stare de confuzie acuta: ce are comunismul cand pentru ea a insemnat atatea lucruri bune? Datorita lui a plecat din satul pe care-l dispretuia, s-a angajat la oras, a avut un serviciu bun si colegi simpatici si amuzanti, bani pe masura, si-a gasit si-un sot, a avut un copil - totul era aproape perfect: realizaze mai multe decat isi inchipuise vreodata. In plus, era descurcareata si chiar daca era penurie de alimente, familia ei gasea modalitatea sa aiba de toate. Cu toate ca e nostalgica, cam toata lumea din jurul ei n-o intelege si ii trateaza melancolia cu superficialitate, ba chiar incearca s-o trezeasca destul de brutal din amintirile ei.

 Emilia intoarce problema pe toate fetele, dar doar cu cateva ore sa hotaraste ce va face in ziua votului. Bineinteles ca nu va divulg finalul si va las sa-l descoperiti singuri.



  E o carte buna, foarte realista si in care, repet, am regasit multe personaje. Mai mult nu comentez, ca altfel as incepe sa fac politica si nu acesta e scopul meu :)). Totusi, cartea asta mi s-a parut foarte scurta. Obisnuita fiind de-acasa cu povesti, as fi vrut sa mai citesc. Cu toate acestea, pentru cineva care nu stie prea multe despre perioada aceea, Sunt o baba comunista cred ca e o lectura satisfacatoare.












   Si pentru ca e joi va invit sa cititi si alte recenzii la:
Ana - http://unghiutelemele.blogspot.ro/
Diana - http://cherryqueendee.blogspot.com/
Gabi - http://paginidezisinoapte.blogspot.com




  Cea mai buna veste vine azi de la Miniprix: produsele sunt reduse cu 40% si transportul gratuit indiferent de valoarea comenzii :).


Kissez!

Comentarii

  1. cred ca ar fi tare simpatica o astfel de lectura, mai ales dupa "Hotul de carti" :D
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. am castigat si eu aceasta carte, dar nu am fost s-o ridic de la posta. acum imi pare rau, bineinteles. din lene, am pierdut o carte care chiar pare a fi interesanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am pierdut o singura data un colet, dar nu era pe numele meu. eu nu pot sa le las la posta, ma obsedeaza :)).

      Ștergere
  3. Fraza de la inceput mi-a adus zambetul pe buze si l-am pastrat pana la sfarsitul recenziei.
    N-am citit-o, dar din ce ne descrii parca am senzatia de deja-vu ;) nu neaparat pentru ca am trait eu vremurile (aveam doar 10 ani in'89) dar din spusele parintilor, socrilor si a colegilor mai in varsta- si toate incep cu" Pe vremea mea..."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca te-am facut sa zambesti.

      eu aveam 4 ani si-mi aduc aminte detalii care ii mira si pe cei in varsta :).

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla