Treceți la conținutul principal

Valul pictat

  Hello! Una dintre cartile pe care imi doream sa le citesc este Valul pictat si din acest motiv, am ocolit filmul si mi-am propus sa-l vizionez numai dupa ce voi parcurge romanul. Din pacate, nu voi putea face comparatia intre cele doua, deoarece nu am reusit sa-mi fac timp pentru pelicula, insa cu siguranta trebuie sa-i dedic o dupa-amiaza.
  Inainte sa incep recenzia, trebuie sa mentionez ca imi place atat de mult coperta chiar daca unii ar putea s-o considere simpla. Eu nu pun atata pret pe modul cum e arata o carte atata timp cat este ingrijita, dar aceste flori de cires m-au cucerit.


  Ok, acum sa va scriu despre actiune. Eroina e Kitty, o fata din clasa mijlocie din Londra care doreste sa se casatoreasca intr-un mod avantajos. Sustinuta de parerile mamei ei, devine cocheta, considera ca are o multime de timp la dispozitie si ca poate sa astepte cea mai buna partida. Chiar daca are un succes important, faptul ca abordeaza o atitudine superioara fata de pretendentii sai ii intarzie casatoria, iar cand sora ei mai mica se marita inaintea ei, pe Kitty o apuca un soi de disperare si se casatoreste cu bacteriologul Walter care o duce la Hong Kong. Aici Kitty il cunoaste pe Charlie, un barbat de 41 de ani, casatorit, care o farmeca pe data. Legatura lor dureaza un an si cand Walter descopera adulterul o pune pe Kitty in fata unei mari decizii: fie divorteaza, fie il urmeaza in China unde Walter urmeaza sa incerce sa combata o epidemie de holera.


  La inceput Kitty e fericita crezand ca va divorta si ca va fi fericita cu Charlie, dar acesta o respinge, ii da de inteles ca legatura lor poate fi doar adulterina si ca nu e interesat de mai mult. Umilita si respinsa, Kitty pleaca in China alaturi de sotul ei si acolo va intelege multe si se va transforma, lasand in urma atitudinea de pustoaica rasfatata dupa niste incercari dure.


  Mi-a placut ca aceasta carte nu este deloc previzibila. Desi are destul de putine pagini (in jur de 200), reuseste sa surprinda sa aduca rasturnari de situatie si finalul m-a surprins intr-un mod puternic, pentru ca oricate mi-ar fi trecut prin cap, cu siguranta nu m-am gandit la asemenea sfarsit. Totodata, cartea pare realista prin simplu fapt ca eroina repeta uneori niste greseli, recunoaste cand o face, sufera pentru ele si pentru slabiciunile ei si merge mai departe in ciuda lor.



  Per ansamblu, este o carte trista ce implica resemnare, nefericire, dar care slefuiesc personalitatea lui Kitty si o maturizeaza rapid si, bineinteles, iremediabil. Sper ca v-am atras atentia cu ea, o gasiti in categoria literatura clasica pe Libris.



  Ati citit-o? Filmul v-a interesat?






Kissez!

Comentarii

  1. N-am citit-o, dar am devenit curioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun, am adaugat-o pe lsita!
    Multumim pentru tentatie! ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit si eu cartea, dar dupa ce am vazut filmul. Mi-au placut amandoua foarte mult, de altfel Naomi Watts si Edward Norton sunt printre actorii preferati si chiar se potrivesc foarte bine rolurilor. Asa ca iti recomand sa vezi si filmul, nu cred ca vei fi dezamagita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am trecut-o pe lista! Dupa ce o citesc, o sa caut si filmul :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa mi-am zis si eu dar uite ca filmul e inca pe lista de asteptare! sper acum, in octombrie, sa reusesc sa-l vad.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla