Treceți la conținutul principal

Emetostop impotriva raului de miscare

Hello! M-am hotarat sa fac aceasta postare din doua motive. In primul rand, exista foarte multi oameni care au probleme cu raul de miscare (ma aflu si eu printre ei) si numai cineva care se confrunta cu asa ceva stie ce inseamna sa ratezi excursii, sa stai tot timpul stresat, sa-ti fie rau dupa primele 5 minute de mers. In al doilea rand, postarea despre Aerius (impotriva alergiilor) s-a bucurat de vizualizari multe, asa ca m-am gandit ca poate reusesc sa ajut pe cineva si de data asta.

Eu am rau de miscare de cand ma stiu, cand eram mica plecam cu vestita punga si daca faceam un drum de 10 km, indiferent daca era cu masina, autocar sau tren. Toate excursiile din scoala primara erau incununate de stari de rau. Medicamentele nu erau bune si chiar daca le luam nu aveau efect. Intr-un final, am renuntat la excursii fiind ingrozita de ce urma sa simt.

In clasa a VIII-a s-a organizat o excursie foarte frumoasa asa ca m-am decis sa mai incerc odata si, in prealabil, m-am interesat la farmacie despre noi medicamente. Si asa am facut cunostinta cu micuta cutie galbena. Am luat pastila, am plecat si nu mi-a fost rau deloc! Nu-mi venea sa cred. M-am simtit bine, am putut sa ma bucur de priveliste si, pentru prima data in viata mea, am putut sa ma bucur la maxim de o excursie. De atunci ii sunt super fidela si iata ca au trecut 13 ani, perioada in care am luat sute de pastile. Am facut sute de drumuri si n-am avut probleme, asa ca am ajuns la concluzia ca sunt dependenta de acest medicament. Uneori (pe distante foarte scurte, aproximativ 20-30 km) cand sunt cu cineva cu masina renunt la el pentru ca am posibilitatea de a zbiera Opreste! Mi-e rau, dar cu autocare/trenuri nu risc.

Cum functioneaza Emetostop? Inainte cu o ora de plecare se ia o pastila sau chiar doua. Eu v-as sugera s-o luati si cu 2-3 ore inainte, am testat eu si m-am simtit foarte bine. Induce o stare de calm, uneori somnolenta si imi simt stomacul linistit. Daca plecati dimineata sau daca faceti drumul la cateva ore bune dupa ultima masa, v-as recomanda sa mancati ceva, cat mai uscat (biscuiti, crackers), ca sa combateti aciditatea. De obicei chiar stomacul o sa-si ceara drepturile prin dureri usoare. Am intrat si eu in panica crezand ca incepe sa-mi fie rau, dar nu, am ajuns la concluzia ca acest medicament functioneaza bine cand stomacul are "de lucru". Mai departe, ideea este sa stati cat mai linistiti, fara miscari bruste.

Poate nu stiti, raul de miscare vine din urechea interna, asa ca este imperios necesar sa nu faceti miscari repezite cu capul, dar nici cu corpul. Nu stati cu capul aplecat, nu cititi. Daca e musai sa cititi ceva, incercati sa miscati doar ochii si capul sa-l tineti in aceeasi pozitie. Daca va uitati pe geam, nu incepeti sa numarati copacii sau sa va uitati spre sosea, garantat vi se va face rau. Nu vorbiti cu vecinii de drum, nu va dati scaunul pe spate. Ideal e sa va uitati afara in sus, la relief, cer. Daca va e foarte rau, incercati sa va gasiti o pozitie cat mai comoda (nu cu capul pe tetiera), inchideti ochii si stati nemiscati in timp ce inspirati adanc. Eventual beti putina apa, s-ar putea ca raul sa fie potentat de deshidratare.

Exista mai multe soiuri de medicamente la ora actuala, eu raman la Emetostop(o folie cu 10 pastile costa doar 3,6 lei), insa e bine sa incercati sa gasiti ce vi se potriveste. Bineinteles, vorbiti cu un farmacist inainte de a experimenta. Chiar si oamenii cu rau de miscare pot sa calatoreasca linistiti  :).

Later edit: puteti sa-l luati si cand mergeti cu avionul sau vaporul :).

Kissez!

1. Pe mine nu ma ajuta aceste pastile. Cocculine in schimb, pastilute homeopate (mult mai sigure decat un produs alopat), sunt cele mai eficiente.

1. bine ca ai gasit ceva sa te ajute :).

2. Pe mine nu m-a ajutat deloc Cocculine, mi-a fost rau de parca nici nu le-as fi luat.:(

3. Alina, tocmai am citit cu mare interes articolul tau regasindu-ma in fiecare propozitie. :) Mie mi se face rau si de la mirosul de benzina si chiar si daca merg cu un autobuz [care trepideaza] doar 2-3 statii, nu mai zic la calatorii de 2-3h sau mai mult cu masina (uneori chiar si cu trenul,daca acesta nu merge lin si te mai zdruncina... uf,infrastructura noastra care lasa de dorit:(. Am incercat la ultimul drum Cocculine, recomandat de o farmacista. E primul medicament pt rau de masina pe care l-am incercat (nici nu stiam ca exista asa ceva, am intrebat orientativ, stiind ca urmeaza sa fac un drum de 2h+ intr-o masina care zdruncina (nu e chiar noua). Am luat cate 2 pastilute din 2 in 2 ore sau cand simteam ca a trecut efectul celor 2 anterior luate. Rau s-a diminuat considerabil, insa tot a fost din cauza caldurii excesive (30 de grade+), totusi am supravietuit drumului. Fara ele,nu stiu cum ajungeam la destinatie. In plus, in aceeasi zi a trebuit sa fac drumul si intors, deci am luat cam 8 pastile toata ziua. Acum mi-am mai luat o folie, urmeaza alt drum. Oh, imi vine rau numai cand ma gandesc :(( Am intrebat farmacista daca e o problema de autosugestie si mi-a zis ca e posibil sa fiu eu mai sensibila si ca si ea a avut problema asta pana in adolescenta. Of, si dupa un episod din asta de rau d emasina, imi revin abia in 2 zile (48h), timp in care continua starea de rau... :( O sa am in vedere si medicamentul pe care-l folosesti tu. Poate are efect si la mine. Multumim pentru articol!

4. eu n-am incercat cocculine asa ca nu pot face o comparatie, dar la mine emetostopul ma face in multe cazuri sa am comport de parca n-as avea rau de miscare. iar in cazurile cele mai rele mi-e putin rau, dar niciodata sa simt ca nu mai pot.

sper sa te ajute si pe tine :).

2. ma bucur ca ai facut postarea asta. prietenul meu are rau de miscare, la fel si mama mea. si ma bucur sa le vin in ajutor cu o idee. Sper sa le priasca
    pupici!

3. Eu sunt o norocoasa si nu am probleme dar prietenul meu a luat o pastiluta inainte de zborul cu avionul si a fost foarte multumit de efectul sau. :)

1. pe avion n-am apucat sa incerc, dar pe vaporas a fost ok :).

4. Medicamentul asta il am si eu, pt ca si eu sufar de rau de miscare, dar, ciudat, doar cand am drumuri de 200 km + si doar cu masina.. Am mai incercat si Cocculine, insa la mine nu a functionat :(
    Simona.

5. In aceiasi situatie sunt si eu. Ma gandeam ca sunt singura cu aceasta problema. Insa mie imi este rau, doar in masina si autocar. In tren nu am nimic. Eu nu suport mirosul acela specific, de benzina. Mereu am preferat sa plec in excursii cu trenul, chiar daca facem foarte multe ore. Nu am incercat acest medicament, in calatorii.

1. am avut o perioada cand n-aveam nimic pe tren, acum iar m-a apucat :(.

6. Intr-adevar e bun Emetostopul, dar la mine nu functioneaza in avion. Cand zbor iau Emetiral si parca sunt drogata :-p

7. Am avut rau de miscare doar in jurul varstei de 20 de ani. Pentru cativa ani doar. S-a dus de la sine. Nu imi trebuia punga :)) dar ma simteam rau si trebuia sa ma lasi in pace!:)

Emetirol e fostul Emetiral? Aceeasi Marie cu alta palarie?

Kisses!
    Ilda
    Lavender Thoughts

8. Da cred ca si sora mea ia asta sau ceva asemenantor ca si ea are probleme :D

1. la mine in familie eu sufar cel mai rau :)). tot ghinionul pe capul meu...

9. Din fericire nu am probleme de acest gen... nici cu masina, nici cu trenul, vaporul sau avionul. Dar e foarte nasol ...iti poate strica o vacanta. Bine ca au inventat aceste pastilute ;)

10. Foarte interesanta postarea, multumim si pentru sfaturi:)
    Eu nu prea am probleme de genul asta, dar fetita mea are, am luat de curand ceva homeopat pentru ea.
    Am patit-o si eu insa urat de tot la o plimbare cu vaporasul, m-au durut coastele cateva zile, atat de tare a fost efectul raului de miscare cand am ajuns la "punctul culminant", apoi am primit o pastiluta cu nume asemanator si m-am simtit mult mai bine la intoarcere:)

1. auuu... sa stii ca deseori dupa "punctul culminant" te linistesti si iti trece raul si fara pastila, se obisnuieste organismul.

11. si eu evit raul de masina atunci cand plec la drum lung cu aceste pastilute minune. mie mi le-a recomandat cineva si de cand le folosesc atunci cand plec in calatorii, pot spune ca am depasit problema, am avut numai drum bun si fara stari de greata, dureri de cap si orice alta stare care imi taia senzatia de excursii fie ele si in doi.
    Alina.

1. au super efect, mie nu mi-a venit sa cred cand le-am descoperit.

12. Bratara n-ai folosit asa-i ? Am cautat prin farmaciile de la noi de le-am pierdut numarul. Exista si am inteles ca ar fi eficiente pt ca fac presopunctura la incheietura mainii.

Ultimul drum pe care l-am facut a fost de 5 ore si atat la dus cat si la intors am baut suc de mere cu ghimbir. Mi-a fost bine !

Eu pastile refuz sa iau, oricat de rau mi-ar fi, mai bine dau la rate :)

1. nu, n-am incercat, am retineri.
      eu nu, mai ales ca am avut perioade in care am facut si 4 drumuri de 3 ore cu autocarul pe saptamana :). sau altele mai lungi.

2. Eu ce sa mai zic, fac naveta in viecare zi cate aprox 15 km. Uneori mi-e rau, alteori nu. Merg la risc :))

3. adevarul e ca la 15 minute de mers poti spera sa nu-ti fie rau, dar la 4 ore...

si iata ca mai distrugem un mit. multi spun ca daca mergi des, iti trece raul. banuiam ca nu-i adevarat...

13. ce pot sa spun...sunt o norocoasa ca nu am astfel de probleme :D

14. Cand am citit postarea, mi s-a facut un gol in stomac, stiu exact senzatia de rau de masina (in tren nu am nicio problema, chiar imi place). Acum cativa ani, cand mergeam la Bucale pentru examene, aveam tot timpul Metoclopramid la mine, era singurul care ma ajuta. Dar avea si efecte adverse si a durat mult sa imi dau seama ca el era vinovatul. Dadea o stare de depresie teribila, ma simteam groaznic. O vreme am fost aproape dependenta de el (de fapt de prezenta lui, nu il luam mereu, voiam doar sa stiu ca am ceva la mine in caz ca imi e rau), il luam peste tot cu mine, chiar cand nu calatoream, de frica sa nu mi se faca greata (e cea mai urata senzatie pentru mine, mai bine ma dor oasele, suport orice durere fizica, mai putin greata) dar cand mi-am dat seama ca el imi da starea nasoala, nu l-am mai luat. Momentan ma gandesc ca greata la drum e data doar de creierasul meu si incerc pe cat posibil sa controlez senzatia, iar daca persista, iau un triferment sau orice alt bulin pentru stomac, cat sa imi intre in cap ca am luat ceva. Pentru concediu o sa iau si eu Emetostop, macar jumatate de folie, sa fie acolo. O sa intreb fetele de la farmacie.

1. am avut si eu parte de o perioada linistita in trenuri, dar acum mi-e rau uneori si in ele.
      din ce am observat Emetostop nu da astfel de reactii, cred ca ar fi trebuit sa observ ceva pana acum. eu iau doar cand stiu ca plec, altfel nu mi-a dat prin cap sa-l folosesc.

2. Eu am avut rau.de miscare ani de zile . La un moment dat mi.a recomandat farmacista Emetostop
      Sunt 14 ani.de atunci si.este cel mai.bun pentru raul de miscare. Fara el nu pot pleca la drum lung. Puteti sa luati si.cu doua ore inainte de plecare. Se resimte dupa ceva timp doar somnolenta dar va asigur ca nu va va fi.rau niciodata daca il luati.

15. Cand eram mica mi-era si mie rau cand mergeam mult cu masina, ce bine ca am scapat de problema asta! :)

16. E bine de stiut, insa eu sunt o norocoasa si nu am asemenea probleme. Pupici.

17. Multumesc si eu pentru postarea asta - fac parte din clubul celor cu rau de autocar si masina, mai ales cand au viteza mare (+ drumuri 'minunate' de Romania). Am mereu Metoclopramid, dar cum spunea si Dana mai sus, are niste reactii secundare (durere de cap si o stare aiurea in general). O sa tin minte sa-mi iau o cutie din astea pentru viitoare calatorii.
    Multumim si drumuri bune si fara probleme :)

1. sper sa-ti fie util, eu n-am observat efecte secundare inafara de putina somnolenta.

mersi la fel.

18. Fratele meu mic suferea de rau de masina si a trecut de la sine, nu stiam pe atunci ca sunt pastille pentru asa ceva.

19. Se poate lua dacă alaptez?

20. Multumim de postare, si eu folosesc Emetostop de foarte mult timp. Mie la inceput nu imi folosea... de ce? Fiindca le luam atunci cand porneam, si degeaba. Am crezut ca nu sunt bune, am incercat si Coucouline dar mie nu mi-a folosit. :)) Poate din acest motiv ??? :)) Nu stiu daca aveti si voi acest simptop de la raul de masina, dar mie mi se fac picioarele reci ca gheata si ceva simt ca imi urca in sus, si dupa ce urca nu mai am nimic un timp :)))

1. cu cat le iei mai repede, cu atat mai bine :).

eu nu patesc asa, dar am si eu diferite manifestari :).

21. O sa merg cu autocarul intr-o excursie de la Buzau la Sibiu si voi sta mai in spate, neputand sa ma uit in fata la drum. Daca iau Cocculine (cu vreo 7 h inainte de plecare) si Emetostop (cu 1-2 h ) credeti ca o sa pot merge o distanta asa lunga si cu multe curbe fara sa imi fie rau ???? :( O sa facem probabil cateva opriri pe drum si intre tim o sa mai iau un Emetostop.

1. desi nu sunt in masura sa dau sfaturi, eu nu le-as amesteca.

odata ce-ai laut emetostop, teoretic iti va fi bine indiferent de traseu si de lungimea lui. practic, nu la toata lumea se potriveste emetostopul.

22. Si eu am rau de masina si autocar si iau Emetostop de mult timp dar mie îmi da o stare foarte aiurea de somnolenta, nervozitate, ameteli, ma simt mult mai obosita, vedere neclara dar totusi nu risc cu alt medicament. Macar nu imi este rau 😂

23. Si eu am rau de masina si autocar si iau Emetostop de mult timp dar mie îmi da o stare foarte aiurea de somnolenta, nervozitate, ameteli, ma simt mult mai obosita, vedere neclara dar totusi nu risc cu alt medicament. Macar nu imi este rau 😂

24. Si eu am rau de masina si autocar si iau Emetostop de mult timp dar mie îmi da o stare foarte aiurea de somnolenta, nervozitate, ameteli, ma simt mult mai obosita, vedere neclara dar totusi nu risc cu alt medicament. Macar nu imi este rau 😂

25. Pentru baietelul meu de 3 ani folosesc Cocculine dar la drumuri mai lungi de 2 ore nu a mai functionat.

26. buna,in doua saptamani urmez sa fac o calatorie cu autocarul in germania,si doar gandiduma la asta mi-se face rau eu care imi e rau si daca merg 2 km cu masina,nu stiu cum o sa se desfasoare calatoria dar am cumparat emetix,si emetostop urmeaza sa fac un test maine cu un medicament paoimaine cu altul sa vad care e mai bun.

27. Ai avut dreptate cu pastiluta minune. Oricât de putin as merge mi se face rau instant dar m am documentat si am zis sa mai fac o încercare pana la munte. Am fost cu un maxi taxi pentru ca am fost cu clasa si am urcat pana la cota 1800 cu maxi si nu mi a fost rau deloc pe drumurile alea serpuite ma asteptam sa "mor" acolo aveam geanta plină ( apa cu lămâie , lămâie , pungi, rola ) si nu mi a fost rau deloc eu care vărsăm si daca nu mâncăm nimic acum am fost si la un restaurant unde am mâncat ciorba si friptura si nu am avut absolut nimic ! E o pastiluta minune care m a convins si i raman fidelă! Sa nu mai zic de pretul foarte mic si accesibil . L am luat exact cum ai zis cu o oră ora inainte de plecare pe la 8dim si m a ținut pana la 16-17 fara sa mai folosesc alta . O recomand cu incredere si eu la randul meu din propria experienta.

28. eu cred ca le-am luat pe toate-emetiral, emestostop. Mie mi-e rau in special la curbe pe dealul negru, transfagarasan, maramures, arieseni, drumuri prin bulgaria. De f data iau o pastiluta. Am luat una si cand am zburat prima data cu avionul si mi-a fost mai rau, asa ca am renuntat si ma simt bine. pe apa nu am nimic, am fost la sulina cu vaporasul, la venetia, croatia cu vapoare mari, imi place. Se zice ca daca conduci nu iti mai e rau. Fratele meu era mai rau ca mine si acum conduce si nu are nimic.

1. am auzit si eu ca daca conduci senzatia dispare, dar n-am testat pe mine inca...

29. Si eu am rau de masina, dar daca conduc nu am nimic. Doi din copiii mei sunt la fel ca mine, au rau de masina.Am sa incerc si eu cu aceste pastile , ca voi face un drum cu autocarul, sau fac schimb cu soferul. Pacat ca nu pot conduce autocare.

30. Foarte bune aceste pastile cand mergi gen,intr'o excursie,unde ai posibilitatea de a te odihnii cand ajungi pt ca provoaca o somnolenta de e musai sa dormi 😣 ..si Da,raul de miscare iti poate schimba viata,in rau, ca'n bine ma descurcam fara..zic pt ca am renuntat la un job super bine platit din cauza ca nu pot sa fac naveta indiferent ce pastile am luat..la un moment dat nu'si mai fac efectu..si renunti ..😧 Nush restu cum sunteti care aveti aceasta problema insa eu incep sa dau in depresie...😣 o zi buna

31. Am.incercat o pastilă. Mi-a fost atat de somn ca nu puteam tine ochii deschisi:)) am adormit in casa fara sa vreau. Urmează să merg un drum de vreo 800 km. Ma îngrijește gândul.

32. Da, sunt și eu în clubul celor" blagosloviti " sa nu poată face fata curbelor fără "turbulente" serioase.La mine problema a debutat , în copilărie , la prima excursie pe drum șerpuit, mai apoi în adolescenta și subit s-a oprit cât timp am condus eu. De vreo trei ani nu am mai prea condus ( pe principiul ca e mai comod în dreapta) și problema a reapărut. Am folosit pastile diverse, cu o ora înainte , cu mai multe ore , nemâncata, sau cu o gustare și nu a funcționat deloc. Culmea ca mi se face ffff rău doar la dus , pe drumul de întoarcere nu am absolut nimic. ...,culmea!Am studiat și restudiat problema mea și va pot spune câteva dintre cauzele ce-mi provoacă mie rău, în contextul în care , șofer fiind, am verificat mișcările șoferilor ce conduceau .Așadar va pot spune ca întotdeauna dupa ce se virează dreapta , sau stânga ,ceva mai brusc , ori curba este ampla și mișcarea pe lateral este prelunga , iar volanul se întoarce , mai apoi invers , tot brusc, ori pentru a reveni la drumul drept e ....începutul râului. ....Deci mișcările pe lateral -stânga , dreapta , făcute amplu, brusc și nu usor crescatoare sunt "fatale"!Urmăriți și o sa vedeți ca răul de mișcare e diminuat simțitor , dacă șoferul nu face mișcări bruște stanga-dreapta cu volanul , ci conduce fooarte linnnnn....Poate din acest motiv , când ești la volan nu ti-e rău , dimpotriva te simți comfortabil.... pentru ca ești mai atent cum conduci , stiindu-te vulnerabil.O alta cauza declanșatoare de rău pentru mine este mirosul ce vine din radiatorul mașinii, dacă este deschisa căldura , deci prefer frigul, clar. Asta e valabil la autovehicule de orice fel ,în cazul meu .Cu trenuri, ori avioane n-am treaba.....
    Concluzionand: iau pastila înainte de plecare, de orice fel, nu mănânc în timpul mersului, nu beau nici măcar apa ca n-oi muri de sete pana la destinație, nu vorbesc decat strictul necesar, sa nu par "salbatica" ,nu întorc capul stânga -dreapta ( cum ziceam evit toate mișcările pe lateral ) , nu port bluze ce mă " strâng de gat" și dacă sunt cu soțul țin ochii închiși pana la destinație! Scuze pentru comentariul atât de lung, însă intenția mea a fost sa fiu de ajutor suratelor ce au aceste probleme ce creaza disconfort TOTAL!
    O săptămână frumoasa !

33. Multumesc mult pt articol. Am cumparat si eu acum cativa ani pt prima data si chiar functioneaza, chiar si pt drumuri de 20 ore cu autocarul. :D E chiar ideal pt ca da o stare de somnolenta si plutire astfel incat la drumuri lungi aproape tot timpul dorm. :)) pt drumuri scurte de 2-3 ore functioneaza Cocculine si nu dau somnolenta.

34. Și eu am aceeasi problema cu raul de orice mijloc de transport😫Am descoperit și eu aceste pastile emetostop care le folosesc de câțiva ani buni. Când plec la drum iau o pastila care ma tine în, forma 24 de ore fără să îmi fie rău deloc. Pentru mine si fica mea sunt ideale .

35. De ce nu se mai gasesc aceste pastile in farmacii?

36. Cand va apărea în farmacii emetostopul?
    EMETIRAL-ul care conține substanta activa medicamentoasa ,anulează raul de miscare?????