Treceți la conținutul principal

Jurnal de vacanta: al doilea pas - Slovacia 2012

   Hey! Astazi va povestesc cate ceva despre Bratislava. Nu am stat decat o jumatate de zi, asa ca nu pot sa ma exprim in ceea ce priveste cazarea si bucataria specifica, insa am reusit sa-mi fac o parere destul de bine conturata. Deja eram familiarizati oarecum cu Slovacia dupa ce am privit-o de pe celalalt mal al Dunarii. Ca si in cazul Budapestei (si a oraselor din Romania) se poate vedea mix-ul dintre cladiri vechi, cu importanta istorica, cladiri gri specifice comunismului si cladiri foarte noi prin care se doreste modernizarea.

  M-am simtit ca acasa! Pe mine m-a fascinat dintotdeauna alaturarea de stiluri. Bratislava este foarte asemanatoare cu Sibiul, pe care l-am vizitat de mai multe ori si stiu despre ce vorbesc. In plus, imi place foarte mult ca au trecut la moneda euro, mi-este foarte usor sa ma descurc cu banii, sa-i schimb in lei doar cu un mic calcul mental. Sunt inaintea nostra, garantat, insa nu cu foarte mult, eu as spune vreo 8 ani. Preturile mi s-au parut asemanatoare cu cele din Ungaria, dar e adevarat ca n-am reusit sa cumpar prea multe.

  Am coborat aproape de Catedrala  Sf Martin, unde intrarea  a fost optionala si costa 2 euro (cu drept de pozat). Aici, doua dintre colegele de grup, au intrat pana la locul unde se cumparau biletele, au dat o privire si apoi au iesit, ca sa nu mai plateasca cei 2 euro! Penibil si atat! E o biserica medie, frumoasa, in stil gotic. Aici au fost incoronati 19 regi, printre care si Maria Tereza.

   Apoi am facut un tur pietonal prin Bratislava, am admirat Coloana Ciumei (o sa vedeti ca din fiecare mare oras am poze cu acest tip de coloana, construita drept multumire ca epidemia a luat sfarsit). Ce e foarte simpatic este faptul ca Bratislava are o mascota, care se numeste Omuletul din canal :). L-ati vazut deja in chip de magnet la postarea cu shoppingul. Am mai bifat cateva obiective si din autocar, insa nu am putut face poze, nu de alta dar nu aveam nici unghiuri bune si imi batea lumina drept in fata.


  Imi pare rau ca nu am stat mai mult, as fi vrut sa mai admir Bratislava, simt ca mai are foarte multe sa-mi arate si sper sa ma reintorc cat mai curand.





Kissez!




P.S. Tocmai a venit curierul in vizita si presimt ca maine o sa va amuz rau de tot :))

Comentarii

  1. Cat de mult imi plac postarile astea despre vacanta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) si mie-mi plac, dar mai mult imi place sa calatoresc :))

      Ștergere
  2. Ce frumos arata acest oras, pacat ca ai stat atat de putin. De cand citesc blogul tau mi-ai facut "pofta" de vacanta. ;)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am pofta tot timpul :)) nu m-as mai satura. desi, cand ma obligi sa ma duc undeva nu-mi mai place..

      Ștergere
  3. Daca arata ca Sibiul, sunt sigura ca si eu m-as simti ca acasa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar semana cu Sibiul, ca stil!
    Sper sa ajung si eu pe aici anul viitor. Ma bucur ca au euro pentru ca mereu ma incurs in bani straini.Mai ales in cei cu multe zerouri. Trebuia sa stau tot timpul sa tai zerouri ca sa fac conversia :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama cum sesimteau acum cativa ani turistii care veneau in Romania si noi aveam bancnote de milioane?? :))

      Ștergere
  5. Ador astfel de postari <3 Te rog sa continui . Pacat ca nu ai stat mai mult , Bratislava chiar este un oras superb care are farmecul lui . Si eu as vrea sa ajung acolo odata <3

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla