Treceți la conținutul principal

Ce trebuie sa stii inainte sa zbori cu avionul

Salutare! Imi tot propun sa scriu despre vacanta in Creta, dar am pozele in doua locuri diferite si imi lipseste si un cablu de date. Nu ma pot hotari daca sa folosesc doar o parte din poze si sa scriu cat mai repede sau sa astept si sa rezolv. In fine, astazi o sa va scriu impresiile despre avion si primele mele doua zboruri, pentru ca, de fapt, cu unul dintre ele a si inceput aceasta excursie :). Ma gandesc ca ar fi util pentru cei care inca nu au trecut prin chestia asta. Eu, una, aveam impresia ca numai eu si inca o suta nu am calatorit cu avionul, dar am ramas surprinsa sa aud cati oameni nu au fost inca si, mai mult, cati sunt inspaimantati de aceasta experienta.

Am facut la viata mea foarte multe drumuri lungi, in special cu autocarul. Nu fugeam de avion, ci nu prea am avut ocazia sa ma urc in el. Logic, aveam cateva ganduri si uneori ma gandeam si ca o sa ma apuce panica in el pentru ca mi-e teama de lift si nu ma urc singura in el, dar nici nu excludeam varianta pe viitor. Va dati seama ca in Creta n-aveam cum sa ajung altfel daca voiam sa-mi fie bine :)). Asa ca am luat bilete din Cluj-Napoca si am facut vreo 1300 km prin aer; in timp vine mai putin de doua ore.

Eram foarte bine pusa in tema ca nu am voie sa trec in bagajul de mana cu lichide si alte chestii, deci mi-am pus in geanta telefoanele, aparatul foto, servetele umede, servetele uscate, cheile, tocul de ochelari si o carte. Nu mi s-a parut un control exagerat, doar ca am fost putin nerabdatoare sa vad cum se desfasoara lucrurile. Mi-am luat si un puloveras fiindca am auzit ca e frig in avion, dar mie mi s-a parut ok si n-am avut nevoie de el (si sunt friguroasa de felul meu).

Avionul, de la Blue Air, a fost micut, de vreo 180 de persoane. Am stat prima data chiar in dreptul aripii, iar a doua oara ceva mai in fata, dar tot in partea de mijloc. Cred ca am vazut atatea filme cu si despre avioane, incat a fost uimitoare starea mea de calm si senzatia de normalitate, chiar daca am stat langa un tip trecut de prima tinerete care mai avea putin si lesina! Pe cuvant! Mi s-a parut ca decoleaza mult mai repede si mai usor decat ma asteptam, in cateva secunde esti in aer. Urcarea se face in etape, sunt ceva mai bruste, insa, cumva, instinctiv, le-am simtit ca urmeaza, asa ca respiram ceva mai adanc cand le anticipam si gata! asta era. Aceeasi situatie a fost si la aterizare. Am trecut si prin turbulente si, din nou, nu e o senzatie oribila, mai mult seamana cu senzatia din tren, mai precis din Sageata Albastra. Nah, acuma daca stai si de gandesti ca esti in aer si ca nu te tine nimic atarnat, posibil sa te treaca niste transpiratii, dar daca te gandesti ca pur si simplu esti pe o cale ferata, iti dispare orice neliniste. Cu alte cuvinte, senzatia nu e total iesita din comun, ci ideea ca tu, de fapt, plutesti prin aer. Daca treci de asta, nu cred sa mai fie probleme.

Daca tot vorbeam de aterizare si decolare, nu am putut sa nu sesizez ca la piloti e ca si la orice sofer. Unii conduc mai lin, altii mai brusc. Cei cu care am plecat inspre Heraklion mi s-au parut mai buni. Tot legat de aceste doua puncte cheie, si la urcare si la coborare, m-am simtit ca intr-un lift ceva mai...zbuciumat. Daca suportati bine senzatia de urcare si de coborare brusca, o sa fie ok. Eu am claustrofobie si in special teama de lift, dar cum locuiesc intr-un bloc turn, il mai folosesc si senzatia nu mi-e straina. In plus, in avion, n-am fost singura, logic! Mai erau vreo 200 de persoane :). Alta senzatie deosebita e atunci cand avionul vireaza si te inclini putin ba intr-o intr-o parte, ba in alta, dar nu e nimic cu adevarat inspaimantator.

Asa ca, ideea principala ar fi ca te simti ca intr-un soi de lift :)). Si cred ca secretul depasirii fricii e sa te concentrezi cand simti schimbarea de altitudine, s-o anticipezi, s-o astepti. Ca atunci cand vezi o groapa in sosea, stii ca te izbesti si ca o sa sari putin de pe scaun. Atat! In rest, eu am citit mare parte a drumului si am avut o stare pronuntata de somnolenta.

Acum, inca o chestiune pentru doamne si domnisoare, stiu ca am auzit de un milion de ori ca aerul super reciclat din avion favorizeaza aparitia cosurilor si ca multe fete au mari probleme cu tenul dupa cate-un zbor. Mie nu mi s-a intamplat nimic de genul, desi dupa cate-un drum cu autocarul ma umpleam de bube! De scarba probabil :)).

Daca aveti alte intrebari, va raspund cu drag si sper ca povestea mea o sa va ajute cat de cat. Ah, sa nu uit, cum sufar de rau de miscare, bineinteles ca am luat Emetostop.

Kissez!

1. Mă bucur că ai ales avionul pentru vacanța de anul ăsta și totul a fost ok, știu că îți doreai să zbori... :D Nu știu de ce există frica asta de zbor la unii oameni, din moment ce orice statistică îți demonstrează că e cu muuult mai sigur decât mașina. Eu ador senzația și abia aștept ocazia să zbor și cu elicopterul.

Aștept postările despre Creta, am și eu în plan insula, să vedem când. În ultimii 2 ani ne-am concentrat mai mult pe partea continentală a Europei, dar îmi e cam dor de atmosfera tipică din Grecia insulară. Cât despre poze... depinde ce și cum ai, mie însă îmi place să văd cât mai multe. :))

O mică precizare - se pot lua lichide în bagajul de mână, dar să fie până în maxim 100 ml per recipient, iar totalul de maxim 1 litru. Cu Blue Air n-am zburat, dar nu cred să fie regulile diferite la vreo comanie, doar dimensiunile totale la bagaj ce mai diferă... Eu nu mi-aș lăsa vreun produs cosmetic la cală.

1. probbail faptul ca au impresia ca nu mai detin nicio urma de control in aer ii sperie pe cei mai multi. acuma eu nu pot sa zic ca ador senzatia, dar sunt calma :)).

am putine poze si-o sa fie o singura postare. nu ma merg cu aparatul mereu in mana cum o faceam acum cativa ani, efectiv am obosit. fac doar cateva poze sa am amintiri si atat.

stiu ca se pot lua, dar la mine e inutil sa car recipiente de-alea mici, consum mai mult de atat intr-o saptamana. noua ne-a zis de 200 ml in bagajul de mana. eu am consumat numai la gel de dus cam atata :)). am pus toate cosmeticele in bagajul de cala si-au ajuns intacte :).

2. Doar 200 ml în total? E absurd de puțin... Eu evit în general bagajul de cală, pentru a economisi timp în aeroport și pentru că nu-mi place să car multe după mine, am trecut de faza aia. :)) E oricum incredibil cât de multe lucruri încap într-un rucsac mediu, tot rămân mereu cu 1-2 piese nepurtate. La lichide iau mai multe de 50-100 ml dintr-o categorie, dacă plec pentru mai mult timp.

Am uitat să spun... ai avut noroc cu temperatura. Am mai prins și eu temperaturi ok de stat și în tricou, dar și frig bine. Cel mai frig mi-a fost în ambele dăți în care am stat în față, în primul rând.

3. asa ne-a zis, m-am si mirat ca si eu stiam ca se poate ecva mai mult.

stiu si e foarte bine cum faci. nici eu n-am avut multe, dar stiam ca o sa mai cumpar una-alta. am avut 11 kile la bagaj, dar am un troler foarte greu de care ma leaga fix 10 ani de excursii. sunt legata emotional de el si chiar adca stiu ca tre' sa-l schimb, nu-mi vine. noi ne-am dus cu excursie organizata si oricum trebuie sa mergem sa ne treaca pe lista si pierdeam vremea.

ca la autocar! eu am stat tot pe locul din mijloc, dar la cel dinsore geam mi se parea ca trage curentul. oricum, ma bucur de experienta asta si ca am trecut-o simplu :)). m-am gandit la tine in avion si la ce discutasem lunile trecute :)).

2. Nu am probleme cu frica de avion.Am mers de câteva ori cu avionul,acum așteptam să mai crească piticul sa mergem cu toții,cred ca vor fi tare încântați de zbor

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla