Treceți la conținutul principal

Aspidistra sa traiasca!

  Hello! Acum cateva zile n-am putut sa nu notez faptul ca ma tem usor ca citind acest roman al lui George Orwell o sa ajung dezamagita. M-am inselat si asta nu poate decat sa ma bucure.

  Pentru inceput, va spun ca puteti gasi cartea Aspidistra sa traiasca! in aceasta librarie online la un pret de doar 10 lei. E super convenabila, mai ale ca beneficiati si de transport gratuit indiferent de valoarea comenzii. Mai mult ca sigur va intrebati ce-i aspidistra asta. Si eu am facut-o acum cativa ani cand am aflat de roman si m-a ajutat dex-ul. De altfel, daca luati cartea, veti gasi expliatie in notele de subsol: aspidistra este o planta originara din sudul si sud-estul Asiei. Mai este denumita si planta de fonta, deoarece este extraordinar de rezistenta, traieste in conditii foarte vitrege si poate renaste atunci cand nimeni nu se mai asteapta. Aceasta planta era foarte des intalnita in casele modeste din Anglia anilor '30.


  Am inceput romanul timid intr-o seara si-am parcurs primul capitol. Pana la finalul sau, deja atentia mi-era captata: dadusem de acelasi stil inconfundabil al lui Orwell. In prim plan in avem pe Gordon, un poet semi-anonim in jurul varstei de 30 de ani, care pur si simplu dispretuieste banii si tevatura iscata in jurul lor. Renunta la un post bun ca sa lucreze intr-o librarie pentru un salariu mizer deoarece se simte constrans si teribil de nefericit incercand sa se conformeze asteptarilor lumii, ale surorii lui, ale iubitei si ale catorva prieteni. Intre timp, lucreaza la poeme, insa oscileaza mai mereu intre speranta crearii unui poem de exceptie si deznadejdea care-l cuprinde atunci cand vede ca nu mai are inspiratie.

 Mizeria in care traieste devine tot mai acuta pe zi ce trece, nefericirea lui Gordon ajungand sa dea nastere depresiei. Desi face cateodata eforturi sa iasa din saracia lucie in care traieste, el este tot mai tentat sa se cufunde in uitare, negare si solitudine. Incepe sa indeparteze pe toata lumea din jurul lui si incepe chiar sa-si doreasca sa aiba parte de cele mai mizere clipe posibile.


  Asemenea aspidistrei care il urmareste pretudindeni, va veni momentul in care va parea mort, dar va reveni intr-o cu totul alta lumina, iar acest lucru se datoreaza unui motiv foarte obisnuit, in firea lucrurilor, dar pe care va las sa-l descoperiti singuri. Nu e un final fericit, nici trist, este doar o aliniere la standardele impuse de zeul-ban si care-i va distruge orice fel de interes pentru a scrie poezii.


  Aceasta carte are elemente autobiografice si publicarea ei a fost foarte greoaie, deoarece lui Orwell i s-au cerut nenumarate schimbari, care nu erau pe gustul lui. Initial a aparut in doar cateva mii de exemplare: unele s-au vandut, altele au fost distruse in timpul razboiului. Varianta care se citeste acum este reconstituita pe baza corespondentei intre Orwell si editorul sau, asa ca este foarte apropiata de varianta originala.



  Mi-a placut, merita! Chiar daca nu se ridica la nivelul lui 1984 ramane o carte buna, cu cateva subtilitati, un subiect interesant si un fel de-a scrie pe gustul meu.


  Acum, pe final, va invit sa cititi recenzii si la:

Ana Maria - http://unghiutelemele.blogspot.ro/
Gabi - http://paginidezisinoapte.blogspot.com

Kissez!

Comentarii

  1. Ador scrierile lui Orwell, lectura placuta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Desi titlul nu mi-a atras atentia, descrierea ei a reusit sa ma faca interesata de carte si sa imi doresc si eu la un moment dat sa o citesc :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla