Treceți la conținutul principal

Barba Albastra

   Salutare! Probabil suntem multi care ne-am delectat in copilarie cu tot felul de basme. Povesti fara varsta, mesaje cu talc, personaje pe care le recunoastem dintr-un milion, istorii repetitive pe care le intuiam de mici, dar pe care adoram sa le auzim la nesfarsit. Fratii Grimm probabil au avut impact major asupra celor mai multi copii din generatia mea, alaturi de povestile romanesti cu Fat-Frumos, dar eu imi amintesc ca Charles Perrault mi-a creat o impresia puternica. Am descoperit tomul cu povesti in biblioteca bunicilor si l-am devorat. Barba Albastra a fost una dintre istorisirile preferate. Barbatul cu bani, temut si intrigant, care-si ia o tanara nevasta si o lasa sa se bucure de toate odaile casei si de toate cate si-ar putea dori, insa ii interzice accesul intr-una dintre camere. Totusi lasa cheia fix in mana ispititei, care e pusa la incercarea vietii ei si, intr-un final, va deschide odaia si va descoperi acolo cadavrele fostelor neveste. Desi cheia ramane patata cu sange, semn al cedarii fetei, ea va fi salvata de fratii ei care vin si-l ucid pe Barba Albastra.

 

   Pe Amelie Nothomb am descoperit-o toamna aceasta cand m-a intrigat cu scriitura ei scurta, dar plina de intelesuri. M-a intrigat si cu acest titlu fiindca nu stian exact de ce a dorit sa-si denumeasca una din opere dupa celebrul basm. Eroul lui Nothomb nu are vreo barba albastra, ci arata mai degraba banal, se numeste don Elemirio, are putin peste patruzeci de ani, o avere considerabila, tentinde filosofice si tot felul de obiceiuri care, mai degraba, te duc cu gandul ca ar putea fi un artist neinteles. De douazeci de ani nu a mai parasit casa din Paris, insa obisnuieste sa aduca langa el femei tinere. Le ademeneste cu o chirie neverosimila pentru luxul pe care il ofera, dar toate dispar, mai devreme sau mai tarziu. A noua fata este Saturnine. Uimita de noile conditii, nu baga de seama avertizarile legate de don Elemirio. Din primele clipe ii spune ca detine o camera plina cu secrete, care sta neincuiata, dar in care Saturnine nu are voie sa intre, altfel va regreta.


  In scurt timp, don Elemirio se indragosteste de fata, iar gesturile sale, conversatiile pe care le poarta si fascinatia pe care o resimte el pentru ea, incepe sa-si spuna cuvantul. Saturnine nu mai stie ce sa creada: se afla in fata unui criminal in serie sau in fata unei victime?


  Bineinteles ca exista si o doza de suspans in care noi, cititorii, ne intram ce s-a intamplat cu adevar - si vom afla - dar discutiile pe care le au cei doi despre credinta in Dumnezeu, motivele pentru care poti incredinta un secret sau cele pentru care ar trebui sa respecti secretul unui om, sunt poate mai importante in constructia acestei carti. De departe o poveste plina de talc pentru oameni mari, asezonata cu multa sampanie si culori desavarsite. Merita, mi-a placut si o recomand celor care vor o lectura diferita. O gasiti pe Libris alaturi de alte titluri interesante.


Kissez!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader