Treceți la conținutul principal

Necunoscuta din Berlinul de Est

    Salutare! Cat de mult conteaza o abordare noua cand ai de-a face cu un subiect pe care il stii destul de bine! Impartirea Berlinului m-a fascinat dintotdeauna si am cautat sa citesc carti sau sa urmaresc documentare pe aceasta tema, asa ca mi-am dorit sa aflu si povestea despre Necunoscuta din Berlinul de Est. Pe autor, Immanuel Mifsud il remarcasem prin librarii si datorita unui alt roman: In numele Tatalui (si al Fiului) pe care nu l-am citit, dar despre care stiu cate ceva si e pe lista mea de lecturi, mai ales ca e despre cel de Al Doilea Razboi Mondial.


  Revenind la Necunoscuta din Berlinul de Est, actiunea incepe in 28 martie 1980, in Berlin, unde altundeva? Actorul maltez Erik Xerri cunoaste o chelnerita anonima dintr-o cafenea mai degraba saracacioasa. Idila lor e de scurta durata: o noapte si o intalnire sporadica intr-un Berlin gri, rece si cu multe lipsuri, dar suficienta ca Erik sa simta ca a intalnit marea lui iubire. El trebuie sa plece, iar ea dispare fara urma.

    Erik se hotaraste sa scrie scrisori pe adresa apartamentului in care a petrecut cateva ore cu aceasta femeie si o face timp de treizeci de ani. In tot acest rastimp, mintea lui e coplesita de amintiri, senzatii si franturi din scurta lui perioada de fericire si chiar daca o perioada e casatorit si are tot felul de legaturi cu diferite femei, imaginea berlinezei il urmareste pas cu pas si tot ce isi doreste e sa o mai vada macar o singura data sau sa primeasca un raspuns scurt. Dupa trei decenii se hotaraste sa se intoarca in Berlin la aceeasi adresa, dar ajuns acolo descopera ca nimic nu e cum isi aducea el aminte.


  Desi subiectul e simplu, stilul e cel care te cucereste si care iti capteaza atentia. Fiindca Erik traieste atat de viu o amintire si o coreleaza mereu cu diferite evenimente din viata lui, trecerea dintr-un plan in altul e rapida, fara atentionari si fara delimitari in capitole. E ca atunci cand te apuci sa povestesti ceva si, pe parcurs, iti mai aduci aminte cate ceva si simti nevoia sa adaugi, sa repeti, sa sari la alta idee, sa te reintorci dar, in final, sa spui tot ce aveai pe suflet. Ca o marturisire! Urmarind povestea lui Erik si deznodamantul, pe care nu am sa-l divulg, ai impresia ca firea lui de artist potenteaza foarte mult calitatile femeii iubite, devine ca o muza unde nu stii exact cat la suta e fantezia lui si cat realitatea, insa la final se face... aproape lumina.


  O carte mai mult decat interesanta, in care nu m-am atasat deloc de personajul principal, dar care m-a captivat prin perseverenta si trairile lui. Stilul diferit al cartii este cel care a incununat lectura si pentru care recomand aceasta carte. O gasiti pe Libris alaturi de celalalt roman pe care l-am amintit in debutul postarii.


Kissez!

Comentarii

  1. M-am uitat la cartea asta când am plasat o comandă, nu știam totuși exact ce-i cu ea și în ce măsură poate veni cu ceva nou (făcusem și eu o pasiune pentru subiect într-o vreme). O s-o iau în calcul pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sună foarte bine povestea, foarte interesantă, ar merita și un film pe măsură zic eu :). Mult spor la citit.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader